اسلم بوک نوعی دفتر خاطرات یا دفترچه است که در آن دوستان یا آشنایان افکار، نظرات و اطلاعات شخصی خود یا دیگران را می نویسند. اغلب در میان گروهی از دوستان به عنوان راهی برای به اشتراک گذاشتن خاطرات و ایجاد یادگاری های ماندگار دست به دست می شود. اگر علاقه مند به ساخت کتاب اسلم هستید،

مرحله 1: مواد لازم را جمع آوری کنید برای ساختن کتاب اسلم، به مواد زیر نیاز دارید:

  • یادداشت یا دفتر خاطرات با صفحات خالی
  • خودکار، نشانگر، یا مداد رنگی برای نوشتن و تزئین
  • برچسب، نوار چسب یا تزئینات دیگر (اختیاری)

مرحله 2: در مورد قالب تصمیم بگیرید قالبی را که می خواهید کتاب اسلم شما داشته باشد تعیین کنید. شما می‌توانید سبک سنتی نوت‌بوک را انتخاب کنید، جایی که هر فرد صفحه خود را دریافت می‌کند، یا می‌توانید رویکرد خلاقانه‌تری را با بخش‌ها و درخواست‌های مختلف انتخاب کنید.

خلاقیت و نوآوری

مرحله 3: ایجاد یک صفحه مقدمه کتاب اسلم خود را با یک صفحه مقدمه شروع کنید که هدف و دستورالعمل های آن را توضیح می دهد. دستورالعمل هایی را در مورد نحوه پر کردن آن درج کنید و شرکت کنندگان را تشویق کنید که محترمانه و صادق باشند.

مرحله 4: سفارشی کردن صفحه هر شخص برای هر فردی که در کتاب اسلم شرکت می کند، یک صفحه تعیین کنید. فضای کافی برای نوشتن نام خود در بالا بگذارید.

مرحله ۵: درخواست‌ها و سؤالات را اضافه کنید برای راهنمایی ورودی‌های هر فرد، درخواست‌ها و سؤالات را در صفحه هر فرد قرار دهید. اینها میتوانند سؤالات کلی در مورد سرگرمی ها، علایق، رویاها یا موارد خاص تر باشند که برای هر فرد طراحی شده است.

مرحله 6: تزئین و شخصی سازی کنید شرکت کنندگان را تشویق کنید تا صفحات خود را با نقاشی ها، برچسب ها یا سایر عناصری که شخصیت آنها را منعکس می کند تزئین کنند. این به علاقه بصری می افزاید و کتاب اسلم را منحصر به فردتر می کند.

مرحله 7: عبور از آن هنگامی که کتاب اسلم آماده شد، آن را بین دوستان یا آشنایان خود به اشتراک بگذارید. هر فرد باید زمان مشخصی برای پر کردن صفحه خود قبل از ارسال آن به فرد بعدی داشته باشد.

مرحله 8: به حریم خصوصی احترام بگذارید بر اهمیت احترام به حریم خصوصی و محرمانه بودن تاکید کنید. شرکت کنندگان را تشویق کنید که فقط نظرات مثبت و نشاط آور در مورد دیگران بنویسند و از اشتراک گذاری اطلاعات حساس یا شخصی بدون اجازه خودداری کنند.

مرحله 9: حفظ کتاب اسلم با انتشار کتاب اسلم، مکان آن را پیگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که همه فرصتی برای مشارکت دارند. مهلتی را برای زمان بازگرداندن کتاب تعیین کنید تا گم نشود یا فراموش نشود.

مرحله 10: تأمل کنید و لذت ببرید هنگامی که کتاب اسلم راه خود را به شما باز کرد، مدتی را برای خواندن مطالب و تأمل در خاطرات به اشتراک گذاشته شده اختصاص دهید. قدردان تلاش های انجام شده برای ایجاد این یادگاری باشید و ارتباطات ایجاد شده از طریق آن را گرامی بدارید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...